| ULTRASEALTM Tire Life ExtenderTM je špičkový prostředek zamezující ztrátě tlaku v pneumatice způsobené ať už poškozením pneumatiky, průpichem, porézností gumy či netěsností kolem ráfků.   Ultraseal je komplexním způsobem prodloužení životnosti pneumatik a péče o ně. Ultraseal okamžitě a trvale utěsní průpich do průměru 6,3 mm, verze pro terén a extremní podmínky dokonce do 12,5 mm(1/2 palce)! Terénní verze (verze OTR) byla původně vyvinuta pro vojenské účely, utěsní i sekvenci průstřelů ráže 7,65 mm, a je nyní používána i pro vozidla s těžkými náklady, v terénu, kdekoli, kde hrozí poškození pneumatik. Ultraseal je vyvíjen a vyráběn déle než 30 let firmou Ultraseal, Inc., USA a dodáván do 140 zemí světa, například Německa, Rakouska,Ruska i ČR.  Nepřítelem životnosti pneumatik je podhuštění a teplo vznikající během jízdy, zvláště při extrémním zatížení. Už malé podhuštění a tím zvýšený valivý odpor zkrátí životnost pneumatik o desítky procent. Guma pneumatik je porézní a dříve nebo později dochází k úniku vzduchu těmito póry a tím vzniká podhuštění. Ultraseal odstraňuje tuto přirozenou porozitu a pneumatiky ošetřené Ultrasealem si zachovají optimální nahuštění i po několik let a pracují za nižší teploty. Není třeba dohušťovat a tím se ušetří mnoho práce. Ultraseal prodlužuje životnost pneumatik o více než 25%. Je ekonomický:  
Ultraseal prodlouží životnost pneumatik o 25% a sníží spotřebu paliva 
Chrání před píchnutím a roztržením pneumatik, uzavírá netěsnosti/porozitu 
Šetří pracovní sílu, potřebu záložních vozidel a zvyšuje spolehlivost vozidel 
Zamezí ztrátám z prostojů, poškození techniky či přepravovaného zboží 
Výrazně zvýší Vaší celkovou bezpečnost i zabezpečenost Vaší techniky.  
| Odstraňuje podhuštění 
prodlužuje životnost pneumatiky o 25% 
snižuje spotřebu (o 4%) a šetří peníze  Pozn.: Tyto údaje vycházejí z dlouhodobých studií prováděných na rozsáhlých vozových parcích. | Udržuje správný tlak vzduchu 
odstraňuje pomalé unikání vzduchu 
chrání před odtrháváním běhounu 
snižuje potřebu neustálé kontroly pneumatik  |  
| Snižuje opotřebení pneumatik 
zvyšuje bezpečnost a hospodárnost 
zlepšuje jízdní vlastnosti a zátěžové faktory 
pneumatiky udržuje chladnější, teplo odvádí přes ráfek  | Chrání před píchnutím a vypuštěnými a roztrženými pneumatikami 
zlepšuje spolehlivost vozového parku 
snižuje potřebu záložních vozidel 
 |  
| Chrání plášť pneumatiky a udržuje jej pružný 
prodlužuje životnost pláště a běhounu 
ošetřuje plášť, zpomaluje stárnutí a suchou hnilobu, obsahuje antioxidanty  | Trvale uzavírá netěsnosti
snižuje prostoje a potřebu přivolání údržby během jízdy  |  
| Zvyšuje bezpečnost 
nemaskuje ani nezakrývá nebezpečné poškození 
je účinný při vysokých rychlostech  | Je plně kompatibilní se součástmi pneumatiky 
neruší záruku výrobce na pneumatiku 
nepoškozuje duše ani chemické látky v pneumatice  |  
| Je spolehlivý po celou dobu životnosti běhounu pneumatiky 
na Ultraseal poskytuje výrobce plnou záruku  | Rychlé a snadné použití 
při aplikaci Ultrasealu není zapotřebí vypouštět pneumatiky 
kdispozici jsou ruční a automatické hustilky a odstraňovač kužele ventilku  |  
| Působí proti rezivění a naleptávání ráfků 
chrání ocelové výztužné pásy, kola a ráfky  | Použitelný na protektorech 
skutečně zvyšuje počet protektorovacích cyklů 
pomáhá odstranit odtrhávání běhounu  |  
| Poskytuje ochranu při každém počasí  
pracuje od -40° až 150° Celsia 
uvnitř pneumatiky nemrzne ani se nevypařuje  | Pro bezdušové i dušové pneumatiky |  Z chemicko-fyzikálního hlediska je Ultraseal přípravek na bázi etylen-glykolu, ředitelný vodou. Obsahuje vlastně vyvinutý a patentovaný chemický proces ThixogelTM . Ultraseal je jediný výrobek na světě, který obsahuje ThixogelTM a má tixotropní vlastnosti, což znamená, že působením odstředivých sil přechází z gelu do kapalného stavu a naopak po přechodu do klidu se opět stává gelem.Tyto unikátní tixotropní vlastnosti přípravku umožňují, že se drží na vnitřním povrchu pneumatiky a ráfku bez ohledu na to jaké jsou odstředivé síly působící v pneumatice. Celkem Ultraseal obsahuje asi 24 chemických složek, všech kompatibilních s gumou. Část těchto složek jsou například antioxidanty prodlužující životnost pláště. Ultraseal je nehořlavý, netoxický a nemrznoucí. Ultraseal nevysychá a netvoří kuličky jako latexové produkty. Ultraseal pracuje i při vysokých rychlostech. Nemaskuje nebezpečná poškození, například narušení bočního pláště. Ultraseal na taková poškození upozorní pomalým unikáním, současně ale ještě umožní dojezd na bezpečnou vzdálenost. Je smývatelný vodou. Ultraseal lze použít pro bezdušové i dušové pneumatiky. Využívá se jak pro nákladní, tak osobní vozy, těžkou techniku. Neocenitelný z hlediska bezpečnosti je pro dvoustopá vozidla - motocykly. I na horských nebo silničních kolech Vás zbaví většiny starostí s pracnou opravou pneumatiky či s tlačením píchlého kola. Působí preventivně proti píchnutí a ztrátám tlaku, ale dá se použít i jako metoda následné opravy. Je atestován MSDS ČR.  Aplikace se provádí přes ventilek bez nutnosti vypuštění vzduchu. Množství závisí na velikosti pneumatiky a na typu použití (silniční/terénní/extrémní zatížení) a je uvedeno v aplikační a instalační příručce. Například pneumatika na vůz Škoda Fabia potřebuje pro silniční použití 0,26 l přípravku, typická nákladní pneumatika rozměru 22,5 pak 1,1 litru. Historie Ultrasealu je delší než 30 let. Byl vyvinut americkou společností Ultraseal, Inc. v šedesátých letech. Jedním z prvních uživatelů byla NASA, Ultraseal byl v době známých Apollo projektů používán pro ochranu pneumatik lunárních vozítek. Vývoj se nezastavil, a Ultraseal se z původního těsnícího přípravku stal komplexním způsobem péče o pneumatiky, jakým je v současné podobě. A z lunárního prostředku se stal zcela pozemským. Úspěch Ultrasealu samozřejmě přivodil vznik dalších konkurenčních "...sealů", produktů a značek snažících se napodobit jeho vlastnosti. Ultraseal si však vždy zachoval výjimečné postavení co se týče kvality a vlastností. Vývoj, testování a výroba probíhá nepřetržitě přímo ve firmě Ultraseal. Mezi uživateli Ultrasealu jsou armádní a policejní jednotky mnoha zemí světa, všech kontinentů. Je též používán mnoha přepravci, těžebními a stavebními firmami i individuální klientelou. Ultraseal byl testován mnoha výzkumnými laboratořemi a ústavy. Po aplikování Ultrasealu do pneumatiky, a po té co pneumatika ujela poprvé ujela vzdálenost asi pěti kilometrů, Ultraseal se působením odstředivých sil rozšíří po celé vzduchové dutině. Běžný ohyb pneumatiky a odstředivé síly umožňují Ultrasealu utěsnit pneumatiku tak, aby byl udržován správný tlak vzduchu. Ultraseal je speciální směs více než dvaceti čtyř chemikálií ve viskózním tekutém stavu. Vytváří povlak na vnitřních stěnách pneumatiky a kola a drží na nich.  Ultraseal pronikne do pórů gumy a zcela utěsní porozitu pneumatiky. Vrstva Ultrasealu drží na povrchu pneumatiky bez ohledu na odstředivé síly či na teplotu. Nevysychá a zůstává funkční po celou životnost pneumatiky. Druhá část Ultrasealu, asi 20 % celkového množství působí jako rezerva, která okamžitě a trvale utěsní průpich pneumatiky, například hřebíkem. Pokud takovýto předmět zůstane zabodnutý v gumě, Ultraseal jej obalí a zamezí ztrátě tlaku. Po vytažení předmětu (ať vyjetím z něho nebo jeho ručním odstraněním po kontrole stavu pneumatik) Ultraseal okamžitě vstoupí do otvoru po tomto předmětu, utěsní jej a ve styku s okolním vzduchem vulkanizuje. Vytvoří tak trvalou zátku v gumě, která je s ní kompatibilní. Na tuto zátku nemá vliv např. okolní voda či jiné nečistoty.   
 Ošetření Ultrasealem:  
odstraní podhuštěné pneumatiky 
způsobí, že pneumatiky budou pracovat při nižší teplotě 
způsobí, že pneumatiky a vzorek vydrží déle o 25% 
vyloučí většinu případů vypuštěných a roztržených pneumatik a ochrání plášť pneumatiky  Propíchnutí běhounu  Ultraseal zcela a okamžitě utěsní případný průpich v oblasti běhounu, do 6,3 mm průměru pro Komerční verzi a do 12,5 mm pro verzi OTR (pro těžkou a bojovou techniku).Tedy i průstřel. Ztráta tlaku je minimální, například při průpichu předmětem 6-7,8 mm byla naměřena ztráta tlaku menší než 1%, alespoň jak vyplývá z rozsáhlých testů Dunlop Gmbh v Německu či z měření dalších výzkumných ústavů.  Propíchnutí boční stěny  Je velice důležité porozumět tomu, jak Ultraseal pracuje při poškození pneumatiky z boku. Jakékoliv poškození pneumatiky z boku je nebezpečné, narušuje její strukturu. Proto je důležité, aby přípravek takovéto poškození nezamaskoval, ale naopak na něj poukázal. Ultraseal z takového poškození uchází a ukazuje na něj. Současně však umožňuje i s takovým poškozením neztratit mobilitu a dojet na kontrolované stanoviště. Např. dle již zmíněného testu Dunlop Gmbh při bočním průpichu 7,8 mm činila ztráta tlaku v pneumatice po ujetí 19 km pouhých 7%.  Záruka na Ultraseal se vztahuje pouze na oblast běhounu pneumatiky. Oblast běhounu má dostatek pryže, aby se mohla adekvátně napínat a obnovovat. Konstrukce bočních stěn je u radiálních pneumatik nesmírně tenká. Ultraseal dokáže zajistit drobné opravy oblasti bočních stěn a koruny. V důsledku obrovské rozmanitosti výroby pneumatik a následného poškození, které může vážně poškodit strukturální celistvost pneumatiky, doporučujeme jakoukoli vážně poškozenou pneumatiku vyměnit.  Velké poškození  Pokud pneumatika ošetřená Ultrasealem utrpí vážné poškození, nedokáže udržet tlak vzduchu. Ultraseal je navržen tak, aby pomalu upouštěl vzduch a tak poskytnul bezpečnostní faktor, který nenaleznete u žádné pneumatiky. Bez ohledu na to, jak malé nebo velké toto postižené místo případně je, nemůže Ultraseal maskovat nebo zakrývat vážné poškození. V závislosti na vážnosti tohoto poškození budou Ultraseal a vzduch ucházet, dokud nedojde veškerý vzduch i Ultraseal. Tento bezpečnostní prvek pomáhá řidiči při provedení řízeného a bezpečného zastavení. Ultraseal se u pohotovostních vozidel a vozidel pořádkových sil používá především kvůli bezpečnosti. Bezpečnostní vliv Ultrasealu při velkých poškozeních Ultraseal působí bezpečně i při velkých poškozeních, jako jsou velké průrazy, odtržení pláště nebo proříznutí dlouhým předmětem, tedy při poškozeních, která již nelze utěsnit. Veškerá rezerva Ultrasealu se okamžitě stáhne do takového průrazu, značně zpomalí únik vzduchu a umožní bezpečně zastavit vozidlo. Používání Ultrasealu k opravě píchnuté pneumatiky (bezdušová pneumatika) Ultraseal je možné používat i následně jako metodu pro opravy bezdušových pneumatik. Pokud mechanik pneumatik prozkoumá poškození a je si jist, že defekt byl způsoben předmětem, který má méně než ¼ palce v průměru (6,3 mm), potom kordová tkanina není vážně poškozena, pneumatika nejezdila píchnutá (to způsobuje těžké poškození vnitřního pláště bez jakéhokoliv viditelného vnějšího poškození) a defekt neobsahuje jakékoliv cizorodé látky (mastnotu, olej atd.). Tehdy je možné zavést příslušné množství Ultrasealu. Po zavedení vytáhněte předmět, který propíchnutí způsobil, a pneumatikou otáčejte nebo nechejte vozidlo projet, aby se pneumatika napínala. Opět pneumatiku dohustěte na náležitý tlak vzduchu. Aplikace  Na této stránce jsou uvedeny základní informace jak se Ultraseal aplikuje. Aplikované množství závisí na velikosti pneumatiky a na tom, zda je určeno převážně pro rychlou jízdu na silnici nebo pro jízdy jak na silnici, tak v terénu či hlavně pro extrémní zatížení v terénu. Podle typu provozu se také určuje příslušná verze Ultrasealu. Pro úplné informace o zavádění a aplikačních množstvích využijte naší Instalační příručky a Aplikační tabulky, které jsou součástí dodávky Ultrasealu a jsou dostupné u všech prodejců.   
 ZAVÁDĚNÍ ULTRASEALU  · < |